reklama

Tak tomuto hovorím demarketing!*

Ráno autom s Dašou do Trnavy. Daši idú vŕtať zub, mňa čaká niečo podobne „príjemné“. Skočím si po diplom do školy, veď bakalára už mám od augusta, takže by sa patrilo si poň zájsť. Vravelo sa, že pán dekan bude tým, ktorí neprišli na promócie, odovzdávať diplomy osobne, vo vybraných termínoch.  Neviem síce prečo osobne, na iných školách sa to nerobí. Myslím, že pán dekan má iné, dôležitejšie povinnosti ako osobne vydávať diplomy študentom. Na takéto „papierovačky“ je tam predsa administratíva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keďže som ani po4-och mesiacoch žiadny náhradný termín nedostala, začala som zisťovať ako môžemdiplom získať. Nieže by som si ho potrebovala doma zarámovať, myslím, že mámecelkom pekne vytapetované a všetci vedia, že som inteligentná aj bez toho,ale potrebujem ho priložiť k prihláške na magisterské štúdium. Samozrejme,že nie na FMK v Trnave.

9.45 hod.

Intuitívne idem naštudijné oddelenie. Začnem zdola. Úradne hodiny od 13-tej do 15-tej. Službazákazníkom. Za 33 tisíc ročne. Menej ako ústretové. Dvere mierne pootvorené,potichu ich odchýlim v nádeji, že snáď nie som až taká nesympatická, že byma vyrazili, len tak z fleku. Chcem len jednu otázku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prepáčte prosím, viem,že vás vyrušujem, ale......“

„Áno,vyrušujte...!“ hovorí pani.

„Prepáčte, ja viem,že nie sú úradné hodiny, len sa chcem opýtať, kde by som si mohla prebraťdiplom....“

„No, tu určite nie.Choďte hore na dekanát!“

9.50 hod.

Idem hore nadekanát. Slušne počkám pred dverami na prvom poschodí, kým odtiaľ nikto nevyjde.Našťastie ide okolo študentka, ktorá si ide dať zrejme zapísať známku. Nechávamsa pokojne predbehnúť, veď mám žalúdok stiahnutý ako pred skúškou. Hovorím si,či je to normálne, aby som sa takto stresovala, veď si idem len po diplom. Aletak určite áno, je to predsa len dekanát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vymieňam sa vodverách so študentkou a pomalým krokom vchádzam do otvorenej kanceláriek pani „tajomníčke“.

A opäťprichádza moja maximálne úslužná formulka:

„Prepáčte prosím,že vás vyrušujem, chcem sa opýtať, ako by som mohla získať môj diplom, ktorýsom si bohužiaľ neprebrala na promóciach...?“

„Noo....diplomyvydáva oficiálne pán dekan v určených termínoch.“

„V určenýchtermínoch? A kedy prosím?“

„Termínov už bolood štátnic päť a vy ste zrejme ani na jeden neprišla.“

„A na ktorý sombola pozvaná....? (zrejme moc odvážne)“

Ticho....„Termínymáte na internete!“

„Aha,a prepáčte, kedy bude najbližší takýto termín?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Neviem, bude to nainternete.“

„Aha,a prepáčte a prečo niektorým mojim spolužiakom bol diplom vydaný ajmimo týchto oficiálnych termínov?“

„.......moment....klapka68744894641 ......Zuzka....mám tu študentku a pýta sa nadiplomy........ehm....áno....jasne, hej....ahoj“

„Diplomy sanevydávajú mimo tieto termíny!“

„A posledná otázka.Myslíte si, že termín na vydanie bude do konca marca?“ (Potrebujem diplompriložiť k prihláške na inú školu)

„Neviem, napíštemail dekanovi a dohodnite sa s ním.“

„Dovidenia.“

10.00 hod.

Z vedľajšejkancelárie počujem Mgr. prodekanku pre výchovno-vzdelávaciu činnosť –zastupovanie počas MD. Rozmýšľam nad tým, že sa jej aspoň opýtam, či potrebujemposlať pánovi dekanovi nejakú oficiálnu žiadosť, alebo....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Dobrý deň panimagisterka, idem z vedľajšej kancelárie od pani tajomníčky a chcem savás opýtať, akým spôsobom môžem požiadať pána dekana o vydaniediplomu....“

„Každústredu.....aha dnes, si ho môžete prebrať osobne u pani vedúcej študijnéhooddelenia....choďte na koniec chodby a doprava a určite ju tamnájdete“.

 Aké milé. Potknemsa schválne o prah dverí, či sa nezobudím. Nie. Tak kráčam na koniecchodby a doprava a hľadám na dverách pani vedúcu študijnéhooddelenia. Akurát zamyká dvere, tak sa jej v rýchlosti chystám spýtať,že.....

“Budete si tumusieť počkať, máme poradu!“ ...a dupe preč.

Ešte slušne, jemne,nevtieravo kričím...“A ako dlho?“....To ma už bohužiaľ nepočuje, lebo mizne zarohom. Pozriem sa na mobil, je 10.10 hod., rozmýšľam či už Daša kričí odbolesti, lebo ja skoro áno. Rozmýšľam, že ako dlho môžu také porady trvať....10minút, pol hodinu?

3 hodiny? Smola...

Odchádzam a v tomvidím ako sa pani vedúca vracia nazad. Zrejme niečo zabudla. Ticho sa za ňou 2kroky vplížim do jej kancelárie a drzo sa spýtam:

„Prepáčte, viem, žesa ponáhľate na poradu, len sa chcem opýtať, či si môžem počkať na vydaniediplomu.“ (Nech tu nečakám zbytočne, pomyslím si.)

„Akého diplomu?“

„Diplomu, ktorý somsi neprebrala na promóciách. Práve idem od pani Mgr. prodekanky prevýchovno-vzdelávaciu činnosť – zastupovanie počas MD a povedala mi, abysom za vami zašla, že ich vždy v stredu vydávate. A dnes je streda!“(výkričník si len pomyslím a veľmi milo sa usmejem)

„Diplomy vydáva pándekan počas oficiálnych termínov“.

„Ale mňa terazposlala pani Mgr. prodekanka pre výchovno-vzdelávaciu činnosť – zastupovaniepočas MD, že dnes je streda a vy ich práve v tento deň vydávate.“

„No to jao tom neviem. Diplomy vydáva pán dekan počas oficiálnych termínov. Ja ichnevydávam.“ (stratila sa pionierska šatka, ja ju nemám, má ju číslo 5....)

„Ale vydávate!Minimálne jednej mojej spolužiačke ste diplom vydali....“(pritvrdila som, už maprestávalo baviť správať sa megaslušne, keď som v konečnom dôsledku aj takza idiota)

„Vy....satu...neodvolávajte na niekoho iného...diplomy vydáva pán dekan“! Riadne termínynájdete na internete. Už ich bolo 5, ani na jeden ste neprišla! Odkiaľ ste?“

„Z Bratislavy....“

„No vidíte, tonemáte ďaleko, prídete, keď sa budú oficiálne odovzdávať, tak ako ste malaprísť“! (Jasné, „určite“ sa stavím, veď Trnavu mám cestou do práce.)

„Ale ja som vážneo žiadnych termínoch nemala informácie (s výrazom na tvári, prepáčte bývamv drevenici v Liptovskej Porúbke a internet nemáme)...“

„A čo nechodíte doškoly...spýtajte sa spolužiakov...“

„Nechodím do školy.Prerušila som štúdium zo zdravotných dôvodov. Mala som zdravotnú diétu, ktorá mištúdium neumožňovala.“

„Ale mi nehovorte,že keď máte diétu, tak nemôžete chodiť do školy....“

Nemohla som jejpredsa povedať, že som tu školu odignorovala dobrovoľne HLAVNE potom, ako sa k námvyučujúci správali ako k deťom na základnej škole, nie ako ku klientom,ktorý si za ich prednášky platia 33 tisíc ročne, potom ako si píšu čierne bodylen za to, že nie sme prítomní na ich prednáške, alebo potom ako pán CSc. ledvadôjde na prednášku po vlastných...Budem diskrétna a nebudem ďalej menovať.

A to už somstála s otvorenými ústami dokorán a nevedela čo na to povedať. Lensom sa otočila na opätku a odišla. Ticho, bez rozlúčenia.

Teraz sedím pripočítači a píšem list pánovi dekanovi. Odpovedám mu na list bez dátumu(ktorý mi prišiel minulý týždeň 15.1.) s predmetom Rozhodnutie.

„Podmienečnevylučujem hore uvedenú študentku (to akože mňa), zo štúdia do doby uhradeniaškolného vo výške 1.095,40 Eur, slovom (jedentisícdeväťdesiatpäť Eur štyridsaťcentov) / 33 000.- Sk do 31.1.2009. Po úhrade školného v stanovenejvýške bude jej podmienečné vylúčenie zo štúdia zrušené.“

Ďakujem,nezaplatím, tak ako som to neurobila aj pri zápise.

Ešte mi našťastieslúži zdravý rozum.

Ostáva mi lenveriť, že úroveň komunikácie so študentmi na iných vysokých školách je vyššia.

*Demarketing – jehocieľom je dočasné, prípadne trvalé zníženie dopytu, napr. po zdraviu škodlivýchvýrobkoch. Zdroj: Malý slovníkmasmediálnej a marketingovej komunikácie, 2005

Janica Lacova

Janica Lacova

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

kreativec s optimistickou naladou Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu